Logo

3. bedst ud af 13 pengeinstitutter

10. October 2023

I Djurslands Bank arbejder vi altid på, at vores kunder er glade og loyale kunder. Derfor er vicedirektør Jesper Vernegaard da også meget tilfreds med resultatet af Finanssektorens kundetilfredshedsanalyse, der viser en markant stigende grad af både tilfredse og loyale kunder.

Kunder i Djurslands Bank er generelt meget tilfredse med at være kunder i banken

Kunderne i Djurslands Bank vurderer banken bedre end ved tilsvarende undersøgelse sidste år. På privatkundeområdet får Djurslands Bank en placering som 3. bedst ud af 13 pengeinstitutter og på erhvervsområdet opnår banken en placering som det 5. bedste ud af 12 pengeinstitutter. 

- Jeg er meget glad for, at vi samlet set kan konkludere, at bankens kunder er meget tilfredse med at være kunder i Djurslands Bank. Bankens kunder viser, at de er både tilfredse med at være kunder, og samtidig stiger loyalitetsscoren også, siger vicedirektør Jesper Vernegaard.

På både privat- og erhvervskundeområdet gælder det, at resultatet for Djurslands Bank stiger mere end benchmark for alle de øvrige pengeinstitutter i undersøgelsen. Det er banken naturligvis stolt over, fortæller vicedirektøren:

- Det er meget glædeligt, at kunderne kvitterer for den indsats, som bankens rådgivere yder hver eneste dag for at levere gode kundeoplevelser. Vi bliver endnu engang bekræftet i, at den måde vi møder vores kunder med Aktiv Kunderådgivning, er den rette strategi. Vi er tæt på vores kunder, vores rådgivere er tilgængelige på telefon og mail, og når kunderne henvender sig til banken, så vender vi hurtigt tilbage med svar. Vi yder personlig rådgivning og mødes gerne med vores kunder, og alt dette er helt sikkert nogle af årsagerne til, at kunderne belønner os i den årlige undersøgelse, siger Jesper Vernegaard.

To vindere

Djurslands Bank udtrak to vindere i forbindelse med kundetilfredshedsundersøgelsen. De heldige vindere blev Grete Vand Jørgensen og Peter Schrøder Jeppesen. De har begge vundet et smartwatch. Tillykke med gevinsten.


Finanssektorens KundeBenchmark er en årlig kundetilfredshedsanalyse, som Finanssektorens Uddannelsescenter laver for danske pengeinstitutter i samarbejde med Datamind. I år deltog 13 pengeinstitutter på privatområdet og 12 på erhvervsområdet.