Logo

Vi arbejder sammen med vores kunder

Djurslands Bank tilbyder smarte og lette løsninger, der kan bruges på pc, tablet og mobil. Vi har en lang historie bag os, men vi er også nutidens og fremtidens bank, og så er vi først og fremmest din bank.

”Økonomi er et følsomt emne.” “Når jeg vælger bank, har jeg brug for tryghed.” “Jeg har det godt med den lokale bank.” Det er citater fra kunder, som blev interviewet til vores 50 års jubilæumsbog, citater, som passer rigtig godt til vores værdier. Bankens primære formål er at rådgive om økonomi, men kunderne fortæller, at bankrådgivning i allerhøjeste grad også handler om tillid, nærvær og at være i øjenhøjde.

Aktiv og kompetent kunderådgivning

Vi er stolte over at have vores kunders tillid, for i dag kræver tillid en høj grad af kompetence. Og den kompetence har vores rådgivere. De har fokus på dig og din økonomi, og de tager kontakt til dig, når noget kan gøres bedre og ændres til din fordel. Det kalder vi Aktiv Kunderådgivning.

Sund fornuft i økonomien - til glæde for kunder og aktionærer

Vi er en stærk og attraktiv samarbejdspartner for private og erhvervsvirksomheder med sund fornuft i økonomien. Banken er en sund forretning, der giver aktionærerne et stabilt og konkurrencedygtigt afkast af deres investering.

Det er den bank, vi ønsker at være for dig, uanset om du er kunde, aktionær, medarbejder eller jobsøgende.

Fem vigtige værdier

Vores værdier bygger på hverdagen i Djurslands Bank.

Team - trivsel - tryghed

Vi vil være en attraktiv arbejdsplads nu og i fremtiden. Vi lægger derfor stor vægt på personlig og faglig udvikling. Den enkelte medarbejders trivsel er væsentlig, så vi i fællesskab kan skabe stærke resultater. Vi møder udfordringer med et smil og bidrager alle til en god og positiv stemning.

Aktiv kunderådgivning

Vi vil være Danmarks bedste bank til uopfordret at give vores kunder økonomisk rådgivning. Vi afdækker kundernes behov og tilbyder individuelle og fleksible løsninger. Vi afholder altid planlagte og forberedte møder og giver vores kunder mere, end de forventer.

Engageret og effektiv

Vi er proaktive og yder en indsats, der gør en forskel. Hver enkelt medarbejder kan tage selvstændige beslutninger og dermed give hurtige svar. Vi er initiativrige og ser mulighederne. Gennem coaching og sparring finder vi utraditionelle veje og realiserer nye mål.

Sund fornuft i økonomien

Vi er en bank for kunder med sund fornuft i økonomien. Vi giver altid opdateret og kvalificeret rådgivning og finder økonomisk holdbare løsninger for vores kunder. At være kunde i Djurslands Bank skal altid være lig med økonomisk kvalitet.

Lokal og synlig

Vi er lokalbanken i Østjylland. Vi er aktive i lokalsamfundet og støtter synligt lokale aktiviteter og foreninger. Vi er utraditionelle i vores markedsføring og er en moderne virksomhed, der med vækst og arbejdspladser i lokalområdet er med til at udvikle det lokale fundament.

Vi bygger på lokale værdier

 

CSR og bæredygtighed

Social ansvarlighed og bæredygtighed er en naturlig del af Djurslands Bank.

En ansvarlig virksomhed

Som bank er vi ikke direkte belastet af tunge miljømæssige problemstillinger eller kritiske menneskeretlige udfordringer. På trods af det, er vi bevidste om, at kravene til os som ansvarlig virksomhed ændrer sig i takt med, at omverdenen forandrer sig. Det kræver, at vi er ansvarlige, og at vi på bedste vis bidrager der, hvor vi har mulighed for det.

Samfundsansvar

Læs mere om bankens arbejde med samfundsansvar.

Nøgletal

Vi har en sund økonomi, der har vist sin styrke i både medgang og modgang.

Djurslands Bank i tal

Vi har en sund økonomi, der har vist sin styrke i både medgang og modgang.

  • Solid egenkapital på 1.611 mio. kr.
  • NEP-kapitalprocent på 25,3 %
    – en overdækning på 7,1 procentpoint.
  • Banken har 15 kundefilialer og ca. 235 ansatte.
  • Banken har et indlånsoverskud på 3,9 mia. kr.
  • Banken ejes af ca. 21.600 aktionærer.
  • Cirka 60.000 privatkunder, 4.900 erhvervskunder og 1.200 foreninger.
  • Høj kundetilfredshed, hvor 9 ud af 10 kunder vil anbefale banken til venner og familie.

Læs mere i bankens årsrapport.

 

Konkurrencebetingelser i Djurslands Bank

Vi beskytter dine data - også når du deltager i bankens konkurrencer.

Når du vælger at deltage i en konkurrence, der bliver igangsat af Djurslands Bank via fysiske kuponer eller online via hjemmeside eller sociale medier, så beskytter vi i henhold til GDPR (persondataforordning gældende pr. 25. maj 2018) naturligvis dine data.

Du afgiver dine data som navn, adresse og telefonnummer for at kunne benytte websitet og de forbundne og tilhørende online services, samt deltage i konkurrencer eller købe produkter/billetter.

Du er ikke forpligtet til at give os oplysningerne. Hvis du ikke afgiver dine persondata (navn, adresse, telefonnummer og i nogle tilfælde e-mailadresse), kan du ikke deltage i konkurrencer, rette henvendelse til Djurslands Bank eller på anden vis benytte online services på djurslandsbank.dk.

 

Ved samtykke til at banken må kontakte dig, giver du tilladelse til, at vi må kontakte dig telefonisk indenfor en måned.

Vi gemmer oplysninger, som du har givet os med henblik på at opnå et kundeforhold, i op til to år i en sikker database. Hvis vi endnu ikke har indgået et kundeforhold efter to år, bliver dine data slettet i.h.t. gældende GDPR-lovgivning.

Ansatte i Djurslands Bank (inkl. husstand) kan ikke deltage i konkurrencer i Djurslands Bank.