Logo

Generalforsamling: Det gode resultat i 2023 betyder et ekstraordinært højt udbytte til aktionærerne

20. March 2024

Djurslands Bank afviklede tirsdag 19. marts bankens årlige ordinære generalforsamling i Kulturhuset Pavillonen i Grenaa, hvor der også blev valgt syv nye medlemmer ind i bankens repræsentantskab.

Det er især effekten af de markante stigninger i rentemiljøet, som giver det samlede rekordresultat i bankens årsregnskab for 2023. Det gode resultat kommer såvel kunder som aktionærer til gode, fortæller administrerende direktør Sigurd Simmelsgaard.

- Det høje rentemiljø, som vi oplevede i 2023, har f.eks. givet banken et forbedret afkast på det markante indlånsoverskud. Den høje rente giver os mulighed for at sende en høj rente videre til bankens kunder i form af høje renter på f.eks. en opsparingskonto, hvilket er rigtigt glædeligt, siger Sigurd Simmelsgaard.

Aktionærerne bliver heller ikke glemt. Det blev således godkendt på bankens generalforsamling at sende en del af nettooverskuddet tilbage til aktionærerne i form af et ekstraordinært højt udbytte på 30 kr. pr. aktie.

Hvor generalforsamlingen mest handlede om fremlæggelse af tallene samt diverse lovpligtige rapporteringer, så kan bankens aktionærer se frem til mere underholdning til aktionærmødet i Grenaa 2. april. Her byder banken på middag og besøg af en landskendt komiker, som nok skal få grinene frem i Grenaas Idrætscenter.

Valg til repræsentantskab

Der blev som en del af årets generalforsamling indstillet og valgt syv nye medlemmer til bankens repræsentantskab:

• Lars Horst Petersen, direktør for JHT Gruppen, bor i Skanderborg.
  • Kathrine Fisker, selvstændig ejendomsmægler, bor i Randers.
  • Daniel Høgh Zacher Kirkegaard, økonomidirektør hos Skanlux Group, bor i Skødstrup.
  • Anders Hedeager Petersen, sælger for Randers FC, bor i Randers.
  • Peter Vinter Belden, senior key account manager for Fazer, bor i Sabro.
  • Majken Lundsteen Helt, CFO for Kaufmann-gruppen, bor i Skovby.
  • Kirstine Dyekjær, advokat og partner i Advokatkompagniet i Aarhus, bor i Hinnerup.
imgimgimgimg
Lars Horst PetersenKathrine FiskerDaniel Høgh ZacherAnders Hedeager Petersen