Betalingsløsninger til alle behov
Pengestrømmene spiller en vigtig rolle for virksomhedens totaløkonomi, og den helt rigtige betalingsløsning giver både administrative og økonomiske besparelser.
Hvad har du brug for?
Vi har de betalingsløsninger, du har brug for lige fra døgnboksindbetalinger over avancerede lønsystemer og betalinger til og fra udlandet.
Djurslands Banks samarbejdsaftale med betalingskoncernen Worldline betyder, at du kan samle alle betalingsløsninger et sted. Professionelle betalingsløsninger - uanset dit behov
Har du det helt rigtige betalingskort?
Ofte er det en god idé med flere betalingskort.
Professionelle betalingsløsninger
Vi tilbyder en bred vifte af produkter, som giver både administrative og økonomiske besparelser i forbindelse med virksomhedens ind- og udbetalinger.
Vipps MobilePay til din virksomhed
Med Vipps MobilePay kan din virksomhed nemt og enkelt tilbyde jeres kunder at betale med netop den mobile løsning, der matcher dine behov.
Langt de fleste danskere har MobilePay installeret på deres smartphone. Med Vipps MobilePay får dine kunder nem og enkel mulighed for at betale med det, de lige har ved hånden.
Betalingsløsninger fra Vipps MobilePay
Vipps MobilePay har en række betalingsløsninger, der på forskellig måder giver dig mulighed for at modtage betaling fra dine kunder.
Vipps MobilePay tilbyder en række løsninger indenfor:
- Online betaling
- Checkout
- Betalingsintegration
- Regninger og faste betalinger
- Fysisk betaling
- Kassesystem på mobil
- Indkøbskurv
- Valgfrit beløb
Læs mere om Vipps MobilePay
- Læs mere om de forskellige betalingsløsninger fra Vipps MobilePay på mobilepay.dk.
- Har du konkrete spørgsmål til Vipps MobilePay, kan du finde hjælp her.
Worldline: Saml hele din betalingsløsning ét sted
Djurslands Banks samarbejde med betalingskoncernen Worldline betyder, at du kan samle alle betalingsløsninger ét sted – både til butik og online.
En simpel betalingsløsning sikrer dig hurtig udbetaling
Djurslands Bank har indgået et samarbejde med Worldline, der tilbyder den komplette betalingsløsning, til din forretning. Uanset om det er til fysiske butikker eller webshops, så har Worldline den rette løsning for dig.
Som erhvervsdrivende kan det være svært at se, hvad en betalingsløsning egentlig koster, hvis man, som flertallet, har flere leverandører f.eks. til både kortindløsning, terminaler og webhandel. Worldline tilbyder én samlet, sikker betalingsløsning med simpel og gennemskuelig prissætning. Uanset hvilken løsning man vælger hos Worldline, understøttes de mest anvendte betalingskort på det danske marked, samt mobilbetalinger med fx Apple Pay eller MobilePay.
Kontakt din rådgiver i banken eller kontakt Worldline direkte for at høre nærmere om mulighederne for din virksomhed.
Døgnboksindbetalinger
For at bruge vores døgnbokse skal virksomheden have oprettet en aftale om erhvervsmæssige indbetalinger (døgnbokskontrakt).
Der er 3 enkelte trin for at komme igang med døgnboks.
Trin 1 - Indgå aftale
Kontakt din rådgiver for nærmere information.
Trin 2 - Bestil døgnboksbilag og poser
Døgnboksbilag og poser kan bestilles via din rådgiver.
Vær opmærksom på, at der skal benyttes et andet bilag til anden valuta end danske kroner.
Herefter vil du få tilsendt døgnboksbilag og døgnboksposer til virksomheden.
De vil være fortrykt med virksomhedens navn og kontonummer, og du skal bruge dem, når du indleverer danske sedler, checks og valuta i døgnboksen.
Trin 3 - Udlevering af kode/nøgle(r)
Når du har indgået aftalen, vil du få udleveret kode/nøgle(r) til døgnboksen.
Brug af døgnboksen
Læg indbetalingerne i døgnboksposerne sammen med et døgnboksbilag og indlever poserne i den aftalte døgnboks.
Du kan indlevere både danske sedler, checks og valuta.
Bemærk at danske sedler, checks og valuta skal være i hver sin indbetalingspose.
Beløbet, du har anført på døgnboksbilaget, vil blive indsat på virksomhedens konto samme dag, hvis indbetalingen er afleveret inden kl. 12:30.
Indbetalingskort - direkte på din bankkonto
Med pengeinstitutternes Fælles Indbetalingskort har du et alternativ til det traditionelle girokort. Pengene går direkte ind på virksomhedens konto i Djurslands Bank, hvilket betyder, at du kan:
- Forenkle din administration
- Tjene 2-3 rentedage, som normalt går med at flytte pengene fra giro- til bankkontoen
- Se dine indbetalinger samme dag, som pengene sættes ind på bankkontoen
Djurslands Banks Indbetalingskort findes i tre udgaver. Hvilken korttype din virksomhed skal vælge, afhænger af virksomhedens aktuelle behov.
Uanset hvilken korttype der vælges, kan Indbetalingskortet udformes som et selvstændigt kort eller indbygges i virksomhedens faktura. For alle korttyper gælder, at advisering foretages via NetBank Erhverv eller via kontoudskrift fra banken.
Tre forskellige korttyper:
Kortart +71
Med kortart +71 består adviseringen af en betalingsident (Betalingsident er et entydigt nummer - Eks. 000000000000018), der henviser til den enkelte debitor.
Kortart +71 anvendes ofte, hvis virksomheden ønsker indbetalingerne bogført automatisk i debitorbogholderiet.
Med en særskilt registrering af virksomheden hos Nets, kan indbetaleren tilmelde kortet til BetalingsService. Det betyder betaling til tiden og ofte færre rykkere.
Kortart +71
Kortart +73
Med kortart +73 består adviseringen af navn og adresse samt evt. meddelelse fra debitor.
Kortart +73
Kortart +75
Med kortart +75 består adviseringen af en betalingsident (Betalingsident er et entydigt nummer - Eks. 000000000000018), der henviser til den enkelte debitor. Endvidere har debitor mulighed for at medsende en meddelelse vedrørende betalingen.
Kortart +75
Hvad er e-Faktura?
e-Faktura er et 100% elektronisk- og internetbaseret faktureringssystem.
Med e-Faktura opnår din virksomhed:
-
Økonomiske besparelser
-
Mindre administration
-
Automatisering af bogførings- og godkendelsesrutiner
-
Færre fejl, og det er teknisk muligt at sende fakturaer oftere og hurtigere.
Med e-Faktura skønnes det, at virksomheder, der tilmeldes systemet som kreditorer, vil kunne spare 15-20 kr. pr. faktura.
Læs mere om e-Faktura.
Mastercard Payment Service - sparer tid og penge
Mastercard Payment Service har en lang række effektive, modulopbyggede tilbud inden for betalings- og informationsformidling.
Blandt produkterne er:
-
Betalingsservice - penge til tiden og let administration (for virksomheder, foreninger og offentlige institutioner med et stort antal opkrævninger hos private).
-
LeverandørService - automatisk opkrævning af tilbagevendende betalinger (for virksomheder med mange opkrævninger hos erhvervskunder med kort betalingsfrist.)
Bluegarden - løn til tiden
Bluegarden er virksomheden bag Danmarks mest udbredte produkter inden for løn- og personaleadministration.
Blandt produkterne er:
- DataLøn - fleksibelt lønsystem, der er specieldesignet til mindre virksomheder.
- MultiLøn - primært rettet mod mellemstore og store virksomheder (lønsystemet tilrettes, så det dækker den enkelte virksomheds behov).
- PersonaleGuide - gode råd og vejledning inden for personaleadministration og ansættelse, fratrædelse, ferieforhold m.v..
Betalinger til og fra udlandet
Vi er tilsluttet pengeinstitutternes internationale elektroniske kommunikationssystem "SWIFT", som giver en sikker overførsel, hvor prisen afhænger af, hvor hurtigt beløbet ønskes til rådighed for beløbsmodtageren.
Fastsættelsen af betalingsvilkår for udenlandske kunder baseres bl.a. på kendskabet og tilliden til kunden samt stabiliteten i det pågældende land.
I et veletableret samhandelsforhold med en udenlandsk kunde kan virksomheden anvende betalinger uden bankgaranti (clean payments) - dvs. check eller bankoverførsel.
I andre tilfælde er det fornuftigt at vælge en dokumentbaseret betaling som eksempelvis bankinkasso - med eller uden eksportkreditgaranti - eller remburs.
Krav fra amerikanske myndigheder
Når du overfører penge til udlandet, skal du være opmærksom på, at der kan blive givet oplysninger videre til de amerikanske myndigheder. "SWIFT" - som gennemfører betalingerne - er blevet pålagt at udlevere oplysninger, hvis de fatter mistanke om finansiering af kriminalitet eller terrorisme, jf. amerikansk lovgivning.
Kontakt din afdeling, for at få mere at vide om, hvad der er optimalt for netop din virksomhed.
Læs også bankens generelle udlandsinformationer til erhvervskunder.
IBAN - dit kontonummer i internationalt format
For at sikre automatisk, korrekt, prisgunstig og hurtig behandling af bankoverførsler over landegrænserne skal oplysninger om bankforbindelse og kontonummer altid anføres.
Anmodning om overførsel til udlandet
Vil du overføre penge til udlandet kan dette foretages via Netbank og Netbank Erhverv.
Anvender du ikke Netbank eller Netbank Erhverv - kan du kontakte din rådgiver i banken.
Bilaget udfyldes og mailes direkte til vores Finansafdeling.
SEPA Direct Debit
SEPA Direct Debit er det europæiske svar på Betalingsservice og Leverandørservice.
SEPA Direct Debit er iværksat for at skabe et integreret marked for betalinger i euro, der er underlagt ensartede standarder, regler og betingelser.
Nemt for dig og dine leverandører
Som debitor kan du give din leverandør lov til at trække betalinger direkte på din konto på et aftalt tidspunkt.
Selvom betalingen er i euro, kan beløbet trækkes fra din sædvanlige konto. Du slipper for at lave manuel betaling af den udenlandske faktura.
Kontakt en af vores rådgivere for at få mere at vide om SEPA Direct Debit.