Indsigelse mod kortbetaling

Hvis du opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke kan genkende eller godkende kan du gøre indsigelse.

Hvornår kan jeg gøre indsigelse?

Her finder du en række eksempler på situationer, hvor du kan gøre indsigelse:

  • Forretningen har trukket et højere beløb end jeg har godkendt
  • Du har ikke har modtaget den vare, som du har bestilt
  • Du har modtaget en forkert vare
  • Du har opsagt et abonnement, men bliver stadig trukket i betaling
  • Du har returneret en vare, men modtager ikke pengene retur
  • Du har bestilt en mærkevare, men har modtaget en kopivare
  • Forretningen du har handlet med er gået konkurs
Inden du opretter en indsigelse, skal du altid selv prøve at løse problemet med forretningen. Kan problemet ikke løses med forretningen, kan du lave en indsigelse.

Indsigelsesfrister

Har du godkendt en betaling, men er beløbet højere end aftalt, skal du gøre indsigelse hurtigst muligt og senest 8 uger efter, at beløbet er trukket på din konto.

Er der gennemført en betaling, du ikke har godkendt, skal du gøre indsigelse straks du opdager betalingen. Den betaling, du gør indsigelse over, må aldrig være mere end 13 måneder gammel.

Er dit kort er blevet væk, stjålet eller misbrugt skal du straks spærre dit kort. Se hvordan du spærrer dit kort.

Sådan gør du indsigelse

Du opretter din indsigelse hos vores samarbejdspartner Nets. Du skal have dit NemID, CPR- og kortnummer klar.

Hvis du har spørgsmål i forbindelse med indsigelsen, kan du kontakte Nets Kundesupport på telefon 7211 2035.

Nets kan kontaktes:
Mandag – torsdag 8:30 – 16:30
Fredag 9:00 – 16:00

Vær opmærksom på, at der opkræves et gebyr på 300 kr. pr. transaktion, hvis du ikke får medhold i din indsigelse.

Gør indsigelse

Regler for tilbageførsel af betaling

Der er forskellige regler for tilbageførsel af betalinger, afhængig af hvilket kort der er brugt.